غیر فعال کردن فایل swap

نوشته شده توسط در فروردین ۲, ۱۳۸۸ در سرعت بهتر در ویندوز - بدون نظر

در پست قبلی گفتم که راجع به swap چه اشتباهاتی میکنند. اول این بود که میگویند اگر swap رو محدود کنیم سرعت بالا میره این از جمله اش پیدا هست که کاملا اشتباه است برای یک نسخه ۶۴ هرچه رم بیشتر بشه سرعت بالاتر میره بخاطر گسترده شدن فایل swap یکی از دلایل افت سرعت ویندوز این هست که فایل swap از محدوده ای که مایکروسافت ساخته بیشتر میشود و چون حجم را بیشتر نمیکند مجبور به حذف قسمتی از فایل میشود تا احتیاجات جدید را جایگزین کند. بخاطر همین یکسری برنامه ها برای اجرا شدن مجبور هستند در این فاصله زمانی در نوبت بمونند. البته توضیحی که در اینباره میدهند اینه که با محدود کردن فایل swap اجازه نمیدیم که ویندوز ابزارهای اضافی را run کنه که من به شما قول میدم ویندوز اول ابزارهایی که احتیاج داره run میکنه بعد به داد شما کاربر میرسه.

دومین موردی که گفتم اشتباه میکنند این بود که میگویند swap ضعف مایکروسافت هست که میزان حافظه رو برای آن نمیتونه تعیین کنه. البته جواب دادن به این موضوع احتیاج به نوشتن دو تا پست هست که جواب کامل رو میتونم بدم ولی اینجا مختصر میگم که تعیین مقدار بافر برای نرم افزارهای دیگر یکی دلیل امنیتی داره که گفتم در پستهای قبلی چطوری با ویستا جلوی اون رو بگیرید یکی هم اینکه مزاحم حافظه و کندی سرعت ویندوز نشه. ولی خود ویندوز یک نرم افزار جانبی نیست یک سیستم عامل هست. سیستم عامل نوع کارکردش با بقیه نرم افزارها متفاوت هست چون شما امکان داره چند نرم افزار روی آن run کنید که باعث میشه ظرفیت فایل swap بالا بره البته راههای زیادی برای کاربران حرفه ای هست که از طریق رجیستری میتونند ویندوز رو برای اینکار محدود و swap رو هم محدود کنند و اینجا باعث میشه سرعت ویندوز بسیار عالی باشه که اگر بخوام اینو آموزش بدم باید یا یک تاپیک براش باز کنم یا اینکه در همینجا بنویسم و بیخیال مطالب دیگر درباره ویستا بشید و مورد بعد اینکه توضیح دادنش حوصله میخواد و نرم افزارها رو هر سیستم عامل متفاوت هستند.
مورد بعدی که میگویند غیر فعال کردن فایل swap هست که من در این پست برای شما توضیح میدم.
برای غیر فعال کردن swap باید به همان virtual memory که در پست قبلی گفتم برید ولی وقتی میزنید غیر فعال کنید ویندوز قبول نمیکنه اینکار رو برای غیر فعال کردنش احتیاج به این دارید که ظرفیت فایل رو به حداقل مقدار برسونید که حداقل اون ۱۶ مگابایت هست. شما اگر موفق هم بشید که فایل swap رو غیر فعال کنید ویندوز اجازه پاک کردن pagefile.sys رو به شما نخواهد داد. دلیل این را در پستهای امنیتی گفتم بخاطر اینکه pagefile.sys سطح رجیستری سیستم یعنی بالاترین امتیاز رو داره و شما حتی اگر هم admin باشید نمیتونید آنرا پاک کنید چون شما کاربر استاندارد هستید.
حالا که غیر فعال کردید فایل swap را بدانید که کمتر از ۸ گیگ رم جواب گوی شما نیست یعنی اینکه ویندوز هم اکنون در حالت بحرانی قرار داره اگر شما مثلا: photoshop یا primiere و یا نرم افزارهای به این بزرگی باز کنید ۳ گیگ از رم شما خورده میشه ولی سرعت خوبی در اختیار دارید. اگر دو تا رو باهم باز کنید ۶ الی ۷ گیگ رم را میخورد و دیگر جایی برای باز کردن نرم افزار برای شما نمیگذاره. ولی با باز کردن این دو نرم افزار بزرگ هنوز سرعت افت نکرده و سرجای خود باقی است. اگر رم شما ۲ گیگ باشه اولین اتفاقی که میفته windows aero غیر فعال میشه و گرافیک تصویر کاملا بیسیک میشه شما در اینجا اگر نرم افزاری مثل فوتوشاپ رو باز کنید. به علت نیود رم کافی خیلی از قابلیتهای ویندوز از دست میرود و نهای اینکه برنامه اجرا نمیشه. اگر سخت افزارهای خوبی داشته باشید ویندوز یک حالت stop پیدا میکنه در غیر این صورت شما صفحه مرگ رو میبینید. (blue screen) این به این دلیل هست که ویندوز دیگه فایل swap نداره تا بتونه برروی هارد عملیات رو انجام بده.
اگر فرض کنیم شما ۵۱۲ مگابایت رم دارید مطمئن باشید notepad رو هم دیگه نمیتونید باز کنید

مطالب مرتبط:

  • کارکرد هارد را در ویستا کاهش دهید
    در این مطلب قصد دارم که درباره این موضوع مطلبی بنویسم و راهکاری جلوی شما بذارم که باعث بشه هاردتون کمتر در ویندوز ویستا کار کنه و درگیر باشه البته این قضیه بخاطر این هست که ابزارهای زیادی در ویستا ب...
  • فایل swap در ویندوز ویستا
    در پستهای قبلی گفتم با اضافه کردن رم میتونید سرعت ویندوز ویستا رو بالاتر ببرید. و همینطور گفتم با 1 گیگ 2 گیگ فکر نکنید سیستم خیلی سرعت بالایی دارید. اگر از نسخه 32 بیت ویستا استفاده میکنید با 4 گیگ ر...
  • راههایی برای استفاده بهتر از ویندوز ویستا
    برای اینکه بحث امنیت پشت سر هم نباشه و تکراری نشه من میخواهم یک مطلب تازه بنویسم که چجوری میشه از ویستا بالاترین بهره مخصوصا سرعت را برد. البته اینکار هزینه باالایی داره البته نه زیاد باید سخت افزار ه...

در مورد نویسنده

Microsoft Certified System Engineer, Microsoft Certified IT Professional, Cisco Certified Network Associate, Certified Wireless Network Administrator

بدون نظر در "غیر فعال کردن فایل swap"

  1. فرامرز اردیبهشت ۱۸, ۱۳۸۸ در ۲:۱۱ ق.ظ · پاسخ دادن

    سلام ! خسته نباشید ! اقا برای ۴ گیگ رم چطور ؟ اگه دیزیبلش کنیم کم میاریم ؟ یا سرعت بالاتر میره ؟

    مرورگر این کاربر Unknown Unknown سیستم عامل این کاربر Unknown Unknown
  2. فرامرز اردیبهشت ۱۸, ۱۳۸۸ در ۲:۱۴ ق.ظ · پاسخ دادن

    البته رم ها ddr3 / 1333 هستند ؟

    راستی یه سوال ! کلا برای اینکه سرعت بیشتری رو در سیستم داشته باشیم ! حالا چه در ویندوز و کارایی مختص به اون و چه در مثلا بازی ها و …! بنظر شما اگه ما ۱۰۰ تومن هزینه برای رم داشته باشیم ! بهتره که ۸ گیگ رم باس ۸۰۰ با کیفیت متوسط بخریم یا ۴ گیگ رم با باس ۱۰۶۶ با کیفیت خوب ؟

    مرورگر این کاربر Unknown Unknown سیستم عامل این کاربر Unknown Unknown
  3. علی مختاری اردیبهشت ۱۸, ۱۳۸۸ در ۱۰:۳۳ ق.ظ · پاسخ دادن

    فرامرز جان این بحث بیشتر روی سیستم ۶۴ بیت هست و کمتر از ۸ گیگ تاثیری نداره. شما اگر ۸ گیگ رم بندازی فقط روی ویندوز ۶۴ بیت ازش بهره میگیرید نه ۳۲ بیت.
    مسلما باس ۱۰۶۶ در سرعت تاثیر بیشتری تا ۸۰۰ داره.

    مرورگر این کاربر Unknown Unknown سیستم عامل این کاربر Unknown Unknown
  4. فرامرز اردیبهشت ۲۰, ۱۳۸۸ در ۱۱:۴۲ ق.ظ · پاسخ دادن

    سلام ! ممنون از پاسخ سریع تون ! ولی من با اطمینان به پاسخ سوالاتم نرسیدم ! ببینید سوال اولم اینه که غیر فعال کردن فایل swap در ویستا ۶۴ بیتی در حالیکه ۴ گیگ رم ddr3 / 1333 داشته باشیم ! ایا سرعت رو بالاتر میبره ؟

    سوال دومم هم اینه که در ویندوز ۶۴ بیتی ! اگه بتونیم با ۱۰۰ تومن ۸ گیگ رم باس ۸۰۰ بگیریم بهتره یا اینکهبا همون ۱۰۰ تومن ۴ گیگ رم باس ۱۰۶۶ از نوع مرغوب ؟
    شرمندم که مجدد سوالاتمو مطرح میکنم ! با تشکر از مطالب فوق العادتون / فرامرز

    مرورگر این کاربر Unknown Unknown سیستم عامل این کاربر Unknown Unknown
  5. فرامرز خرداد ۴, ۱۳۸۸ در ۱۲:۲۲ ق.ظ · پاسخ دادن

    سلام و ممنون از پاسخ تون !

    ولی سوالم اینه که وقتی این فایل swap رو غیر فعال می کنیم ! مگه میتونه دوباره خود بخود فعال بشه که بعدش با هر برنامه بخواد ۳ گیگ هم بزرگتر شه ؟

    همچنین من از فرمایشات شما به این نتیجه رسیدم که ویندوز با باس رم ( به اون صورت ) کاری نداره و بیشتر حجم رم هستش که در عملکرد بهتره ویندوز ، موثره ! درسته ؟

    من بیش از یک ساله دارم از ویندوز های ۶۴ بیتی استفاده میکنم و در تمام این مدت حتی یک برنامه مهم نبوده که مشکلی ایجاد کنه و در طی این مدت تنها یک بر نامه فرعی بود که قابلیت اجرا شدن نداشت !

    من موندم چطوری صفحاتی که پیام میذارم رو دوباره پیدا کنم ( جدای favorites )

    ا تشکر فراوان / فرامرز

    مرورگر این کاربر Unknown Unknown سیستم عامل این کاربر Unknown Unknown
  6. فرامرز تیر ۳, ۱۳۸۸ در ۲:۱۵ ق.ظ · پاسخ دادن

    سلام ! علی اقا میخواستم بدونم
    ۱- شما این جریان ۸ گیگ رم و دیزیبل کردن پیج فایل رو شخصا تست کردید ؟
    ۲- و یا در منبع موثقی چنین موردی رو مشاهده کردید ؟
    ۳- من در حال حاضر ۱۶ گیگ رم روی سیستمم دارم ! با غیر فعال کردن این پیج فایل ! هیچگونه تاثیری در سرعت سیستمم مشاهده نمیکنم ! و از طرف دیگه سیستمم یه سره کرش ( صفحه ابی / مرگ ) میکنه ! حتی وقتی به حالت انیبل هم در میارمش ، بازم همچنان کرش میکنه ! جالب اینجاست حتی در فضای بیرون از ویندوز و مثلا حین نصب ویندوز جدید هم همین اتفاق میافتاد ! حالانمیدونم مربوط به همین پیج فایله یا نه !؟
    البته شکم به رید بود و با ساخت مجدد رید ! دیگه مشکلی ندارم !
    ۴- راستی کمی هم در مورد رید صفر صحبت کنید !
    ۵- در ضمن علی اقا ویندوز من از لحظه ای که بالا میاد در حدود ۳۰ ثانیه طول میکشه تا مثلا برنامه های استارت اپ مثل یاهو باز شه یا بشه انلاین شد ! چرا ؟
    ۶- همچنین میخواستم بدونم چرا زمان بوت ویندوز من با افزایش رم و قطعات پر قدرت ! همچنان طولانیه ؟ مثلا اون سه تا نشانه که در ابتدای ویندوز میان و میرن ! در حدود ۸ تا ۱۰ بار تکرار میشن !

    ۷- خلاصه علی اقا من روی حساب فرمایشات شما رفتم ۱۶ گیگ رم خریدم تا بتونم از حداکثر سرعت ویستا ۶۴ بیتی استفاده کنم ! حالا هر کاری / راهی / موردی / بنظرتون میرسه ! لطف میکنید اگه منو هم در جریان بذارید ! مشخصات سیستممو قبلا به عرض تون رسوندم ! فقط اشاره کنم که از ۲ هارد ۵۰۰ گیگ در حالت رید صفر استفاده میکنم و پردازنده هم که q9550 با ۱۲ مگ کشه و باس ۱۳۳۳ و ۱۶ گیگ هم رم باس ۸۰۰ دارم !

    علی اقا لطف کنید و ۷ تا سوالم رو پاسخ بفرمایید !

    مرورگر این کاربر Unknown Unknown سیستم عامل این کاربر Unknown Unknown
  7. علی مختاری تیر ۵, ۱۳۸۸ در ۱۱:۴۶ ق.ظ · پاسخ دادن

    فرامرز جان جریان ۸ گیگ رم را هم تست کردم هم در msdn مایکروسافت وجود داره.
    ۳- این که هیچ تغییری صورت نمیگیره و صفحه آبی میاد ایراد میتونه مال خود رم باشه در صورتی که کم بیار به این روز دچار میشه و غیر فعال کردن پیج فایل هم تاثیر میذاره. این بستگی به فشاری هست که روی سیستم وارد میشه. اگر موقع نصب ویندوز هم اینطور میشه این ایراد سخت افزاری است و معمولا توی dual channel ها اتفاق میفته که با دستکاری در تایمینگ و .. موارد دیگه رم میتونی تا حدودی درستش کنی که من برای dual channel فقط رمهای ocz را قبول دارم.
    ۴- در مورد رید صفر هم بزودی مطلب مینویسم.
    ۵- این که چرا ویندوز ۳۰ ثانیه طول میکشه نمیشه گفت زمان بدی هست از خود من بیشتر از ۳۰ ثانیه طول میکشه.
    ۶- بوت ویندوز آخرش چیزی هست که باید از روی هارد خونده بشه و سیستم عامل باید روی سیستم پهن بشه رم برای اینکار تاثیر آنچنانی نداره. اون ۳ تا نشانه که گفتی من نمیدونم منظورت چی هست!
    ۷- من درسته مطالب درباره ویندوز زیاد مینویسم ولی به یدونه آنها اکتفا نکن و سریع دست به عمل بشو صبر کن و بقیه مطالب را هم بخون و همه را با هم جمع بندی بکن بعد اقدام کن. برای اینکه مشکل blu screen حل بشه یا باید رمهای خوب استفاده کنی و یا در بایوس کمی تغییرات در رم بوجود بیاری.

    مرورگر این کاربر Unknown Unknown سیستم عامل این کاربر Unknown Unknown
  8. فرامرز تیر ۵, ۱۳۸۸ در ۱۲:۳۴ ب.ظ · پاسخ دادن

    سلام و ممنونم ! در مورد برند رم هام باید بگم که همون OCZ هستند ! این مدل :
    http://www.ocztechnology.com/products/memory/ocz_ddr2_pc2_6400-p45_special-vista_upgrade_16gb_quad_kit

    در مورد جمع بندی هم راستش من بسیاری از مطالب شما رو خوندم و ابتدا در فروم سخت افزار با مطالب تون اشنا شدم و بعدش یه بحثی روی جریان حجم رم در فروم مون در گرفته بود که من میگفتم ۸ گیگ بهتره و دوستان و اساتید میگفتن ۴ گیگ کافیه و باقیش بلا استفاده میمونه ! هنوزم که هنوزه این بحث ادامه داره ! تا اینکه یه روز یکی از دوستان لینک سایت تونو به من داد و من با باقی مطالب تون هم اشنا شدم ! اینم بگم که من قبل از خوندن مطالب تون تجربه ۸ گیگ رو داشتم و مطمئن بودم که ۸ گیگ بهتره و سرعت رو بالاتر میبره و وقتی با فرمایشات شما اشنا شدم ، دیگه مطمئن شدم !

    حالا علی اقا ! شما فکر میکنید بدلیل همین مشکله که سرعتم با دیزیبل کردن پیج فایل تغییری نمیکنه ؟ و در کل سرعت سیستمم راضی کننده نیست ! ( نسبت به سیستم قبلیم )

    در ضمن علی اقا این جریان ALLOCATION UNIT SIZE که در تنظیمات فرمت درایوها و در موقع ساختن پارتیشن وجود داره چیه ؟ و بهتره چند باشه و باید با توجه به چه نکاتی تنظیم شه و خلاصه در موردش هر چی هست بفرمایید ؟

    همچنین در مورد رید صفر هم اعدادی وجود داره که از ۴ کیلو شروع و به ۱۲۸ کیلو ختم میشه و بصورت پیش فرض روی ۱۲۸ هستش و اینطور که فهمیدم برای سیستم های دسکتاپ باید روی ۱۲۸ کیلو و برای سرور هم باید روی ۴ باشه ! در این مورد هم توضیح بفرمایید !

    بی صبرانه منتظر خواندن مطالب تون در مورد رید صفر هستیم ! با تشکر فراوان از زحمات تون !

    مرورگر این کاربر Unknown Unknown سیستم عامل این کاربر Unknown Unknown
  9. فرامرز تیر ۶, ۱۳۸۸ در ۱۰:۵۷ ق.ظ · پاسخ دادن

    ممنون علی اقا ! توضیحات تون عالی بودن ، ولی میشه در مورد همین ۲ موردی که اشاره کردید یکمی توضیح بدید ! همین ahci و format ! در ضمن فرمت درایو های من ntfs هستند !
    در ضمن یه مورد دیگه هم که میخواستم بپرسم اینه که جریان پرایمری و لوجیکال در بحث پارتیشن ها ایا مهمه ؟ اینکه فقط درایو سی رو پرایمری کنیم الزامیه ؟ چون میدونید که ویستا ۳ تا از پارتیشن ها( ی اول ) رو پرایمری و ویندوز ۷ ( سون ) هم ۲ تا رو پرایمری میکنه و برای اینکه بتونیم یکی شونو ( فقط درایو سی ) رو پرایمری کنیم یا باید از نرم افزار هایی همچون پارتیشن مجیک استفاده کنیم یا اینکه ویندوز رو دور بزنیم ! مثلا من برای اینکار بعد از ساخت درایو سی ، ۲ تا درایو با حجم ۱۰ مگ میسازم که ویستا اونارو هم پرایمری میکنه و بعدش درایوهای دیگه رو میسازم تا بقیه لوجیکال باشن و در انتها اون ۲ درایو ۱۰ مگ رو دلیت میکنم و کلا ۲۰ مگ رو بلا استفاده میکنم تا فقط درایو سی پرایمری باشه و باقی درایو ها لوجیکال باشن ! اگر در این موارد هم توضیحی دارید ،لطف کنید و بفرمایید ! همچنین بی صبرانه منتظر خواندن مطالب تون در مورد رید صفر هستیم !
    علی اقا من قلبا از زحمات تون ممنونم و تشکر میکنم و براتون ارزوی سلامتی و موفقیت دارم ! دمتون گرم که وقت تونو در اختیار ما میذارید ، یا علی !

    مرورگر این کاربر Unknown Unknown سیستم عامل این کاربر Unknown Unknown
  10. فرامرز تیر ۷, ۱۳۸۸ در ۱۰:۳۴ ب.ظ · پاسخ دادن

    علی اقا ممنون از پاسخ تون ! من اون ۲ تا ۱۰ مگ رو برای این ساختم تا فقط درایو سی پرایمری باشه و در انتها هم اون ۲ تا ۱۰ مگ رو دلیت کردم ! حالا چرا اشتباهه ؟
    یعنی بهتر بود بذارم ۳ تا از درایو هام پرایمری باشن ؟
    بالاخره جریان این پرایمری و لوجیکال ایا مهمه ؟
    خواهش میکنم در این مورد بیشتر توضیح بفرمایید ؟

    مرورگر این کاربر Unknown Unknown سیستم عامل این کاربر Unknown Unknown
  11. فرامرز تیر ۱۹, ۱۳۸۸ در ۱:۲۶ ق.ظ · پاسخ دادن

    سلام ! علی اقا من این موضوع رو مطمئنم ! و اضافه کنم که این مورد فقط برای من نیست و تا بحال هر کی رو دیدم دقیقا همین مورد رو داشته ! یعنی در ویستا ۳ تا پرایمری و در ویندوز ۷ هم ۲ تا پرایمری وجود داره ! البته این در صورتی که قرار به پارتیشن بندی با خود ویندوز باشه ! و الا اگه از برنامه هایی همچون پارتیشن مجیک استفاده بشه این مورد حل میشه و اونا خودکار فقط یک درایو رو پرایمری میکنند !
    و اما در مورد اهمیت و کارایی پرایمری و لوجیکال توضیح ندادید ؟ و اینکه بالاخره ایا مهمه یکی از درایوها پرایمری باشه یا نه ؟ و اگه بیشتر باشه موردی داره ؟ در ضمن تا جایی که من فهمیدم ویستا به خاطر اینکه فرض میکنه قراره ۳ تا ویندوز روی سیستم نصب باشه اینکارو میکنه و ۳ تا از درایوهای اولی رو پرایمری محسوب میکنه و سون هم به همین صورت ۲ تا درایو اولی رو اجبارا پرایمری میکنه ! این نظر منه ! با تشکر !

    مرورگر این کاربر Unknown Unknown سیستم عامل این کاربر Unknown Unknown
  12. علی مختاری تیر ۱۹, ۱۳۸۸ در ۹:۲۹ ق.ظ · پاسخ دادن

    فرامرز جان فرقی بین لوجیکال و پرایمری نیست و فقط استارت پارتیشن فرق میکنه یعنی اینکه با پرایمری استارت میخوره که شامل بوت ویندوز است و هنگایمکه سیستم راه اندازی میشه فقط در درایو پرایمری دنبال فایل بوت میگرده نه لوجیکال و این مساله ای نیست که بخواهید حساسیت داشته باشید.
    در مورد سوال رمها دارم تحقیق میکنم و به جواب برسم پاسخت ر خواهم داد. ولی الان فعلا واجبات کارم آپدیت کردن وبلاگ است.

    مرورگر این کاربر Unknown Unknown سیستم عامل این کاربر Unknown Unknown
  13. علی مختاری اردیبهشت ۲۰, ۱۳۸۸ در ۹:۲۳ ب.ظ · پاسخ دادن

    در مورد سوال اول باید بگم که با ۴ گیگ رم غیر فعال کردن فایل swap هیچ تاثیری نداره چون هر نرم افزاری که باز بشه swap 3 گیگ بزرگتر میشه و حداقل باید ۸ گیگ و حداکثر ۱۲۸ گیگ باشه اگر ویندوز سرور باشه تا ۲ ترابایت جا داره.
    در مورد سوال دوم این یه لابراتوار میخواد تا روی کل سخت افزارهای سیستم تست گرفته بشه اون را شما به عنوان کاربر سیستم خودتون باید تشخیص بدید.
    ما با بالا بردن رم و برداشتن فایل swap دسترسی ویندوز را به هارد کم میکنیم و چون رم سرعتش از هارد بالاتر هست سرعت دسترسی فایل برای ویندوزبهتر میشه.
    ولی با بالابردن باس رم سرعت پردازش بالاتر میره و بنظر من شما از نسخه ۳۲ بیت استفاده کن و باس رمها را بالا ببر چون الان نرم افزارها هنوز با نسخه ۶۴ بیت مشکلات زیادی دارند. و همه ۳۲ بیت هستند.

    مرورگر این کاربر Unknown Unknown سیستم عامل این کاربر Unknown Unknown
  14. علی مختاری خرداد ۴, ۱۳۸۸ در ۱۰:۳۳ ب.ظ · پاسخ دادن

    باس رم بری پردازش سریع تر هست ولی حجم رم برای گنجایش بیشتر page file ویندوز به این فایل برای کارکرد سریع احتیاج داره و شما میتونید با بالابردن رم این را براش نگه دارید.

    مرورگر این کاربر Unknown Unknown سیستم عامل این کاربر Unknown Unknown
  15. علی مختاری تیر ۵, ۱۳۸۸ در ۱:۳۹ ب.ظ · پاسخ دادن

    فرامرز جان ببین، مشکل اولت صفحه آبی مرگ هست که باید حل بشه بعد بقیه موارد. اول باید ببینی این ایراد از کجاست که میتونه مال خیلی چیزها باشه که باید یک به یک تست کنی. مثلا: میتونه مال فعال شدن ahci باشه. میتونه فرمت درستی نباشه. میتونه ناسازگاری سخت افزاری باشه. و میتونه مال درایور و خیلی چیزهای دیگه باشه که اینها باید توسط خودت که با سیستم کار میکنی مشخص بشه.

    در مورد allocation unit size بستگی داره به حجم هاردت اگر زیاد تعریف کنی سرعت خواندن و نوشتن هارد بالاتر میره ولی حجم زیادی هم اشغال میشه.
    كوچكترين واحدي كه در هارد ديسك وجود داره Sector هست . براي مثال سيستم فايل HPFS مي تونه سكتور ها رو مديريت كنه پس كوچكترين واحد دسترسي در سيستم فايل HPFS همين سكتور هست .
    اما در سيستم فايل FAT امكان Manage يك Sector بطور مستقل وجود نداره – لذا مجموعه اي از سكتور ها در كنار هم يك Unit رو تشكيل مي دن كه File Allocation Unit ناميده ميشه و كوچكترين واحد قابل مديريت در اين سيستم فايلي هست . به اين واحد Cluster هم ميگن
    اما يه نكته مهم اينجا وجود داره اونم اينكه هر فايل براي ذخيره شدن در هارد بايستي x كلاستر برداره كه x عدد صحيح هست . يعني اگر اندازه كلاستر ما ۵۱۲ كيلوبايت باشه و يه فايل ۶۰۰ كيلوبايتي بخواد ذخيره شه بايد ۲ كلاستر برداره ( پس نمي تونه مثلا ۱٫۵ كلاستر برداره )

    خب .. نكته مهمش اينجاست كه هر چه Cluster Size يا همون Allocation Unit ما بزرگتر باشه فضاي Waste يا تلف شده بيشتر ميشه .

    مرورگر این کاربر Unknown Unknown سیستم عامل این کاربر Unknown Unknown
  16. علی مختاری تیر ۶, ۱۳۸۸ در ۹:۴۳ ب.ظ · پاسخ دادن

    در درجه اول اشتباه میکنی که برای ویندوز ویستا دو تا پارتیشن ۱۰ مگ ساختی. ویندوز ویستا من خودش روی e نصب شده و هیچکدوم از این کارها را انجام ندادم.
    در مورد ahci که قصد نوشتن مطلب دارم ولی وقتش را ندارم.

    مرورگر این کاربر Unknown Unknown سیستم عامل این کاربر Unknown Unknown
  17. علی مختاری تیر ۹, ۱۳۸۸ در ۱۰:۰۰ ب.ظ · پاسخ دادن

    من نمیدونم چکار کردی فرامرز جان که ۳ تا پریمایری داری من خودم دو تا دارم یکی اصل آن که c هست و دیگری پارتیشن e هست که ویستا روی آن نصب شده و فقط در خود ویستا یا ۷ پریماری شناخته میشه.
    فکر کنم راجع به این موضوع اشتباه میکنی. یه بار دیگه درست چک کن.

    مرورگر این کاربر Unknown Unknown سیستم عامل این کاربر Unknown Unknown

یک نظر بدید